نحوه محاسبه هزینه باربری

هزینه باربری بر چه اساس مشخص می شود ؟ 

 

 

نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری مهمترین موضوع در زمان جابجایی بار و کالا می باشد که برای صاحبین بار نیز بسیار مهم است . نرخ کرایه باربری بر اساس موارد بسیار زیادی مشخص می شود . حمل و نقل تخصصی و حرفه ای برای بارهای مختلف نرخ کرایه مختلف و مشخصی دارد . از همین جهت برای آشنایی با نحوه محاسبه هزینه باربری می بایست با تمام موارد موثر در نرخ کرایه آشنا شوید . در ادامه به موارد موثر در محاسبه هزینه باربری می پردازیم .

 

 

 موارد بسیار زیادی در نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری موثر است . این موارد برای هر محموله و هر نوع بار و کالایی متفاوت است و بر اساس موارد مشخصی تعیین می شود.

 

سازمان های مربوطه اخیرا نرخی را به عنوان تن/ کیلومتر معرفی کردند که عملا در هزینه های حمل و نقل هیچ تاثیری جز افزایش نداشته است و همیشه رانندگان و صاحبین بار و حتی شرکت های حمل و نقل از این موضوع شکایت داشته اند. 

 

نرخ تن کیلومتر درواقع به نرخ پایه و حداقل برای محاسبه هزینه باربری مبدل شده است .

معمولا نحوه محاسبه هزینه باربری در ایران برای باربری شهری و بین شهری ، بر اساس توافق بین صاحب بار و راننده مشخص می شود . در برخی موارد برای حمل برخی از انواع محموله ها نیز نرخ کرایه عملا معنی ندارد و می بایست بصورت کامل با راننده توافقات کامل صورت گیرد .مانند حمل بیل مکانیکی که با استفاده از کمرشکن انجام می شود . یا حمل و نقل فوق سنگین که با بوژی انجام می شود .

محاسبه هزینه باربری
محاسبه هزینه باربری

 

چرا تعیین و محاسبه هزینه باربری بین شهری متغیر است ؟

 

 

از آنجایی که شرایط اقتصادی کشور ما بصورت روزانه دستخوش تغییراتی می شود ، نحوه محاسبه هزینه باربری باید بصورت روزانه انجام شو . استعلام کرایه باربری و اعلام توسط شرکت حمل کننده تنها 24 ساعت اعتبار دارد که این نیز مشکل بزرگی برای صاحبین بار خواهد بود 

نحوه محاسبه هزینه باربری وابستگی زیادی به افزایش نرخ ارز دارد . نرخ ارز بصورت مستقیم در هزینه های رانندگان موثر است و سبب افزایش تعرفه ها و تغییر در نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری خواهد شد . واردات قطعات و لوازم یدکی ، لاستیک ، روغن موتور ، فیلتر هوا و . . . . که بصورت مصرفی در انواع کامیون ها مورد نیاز است بسیار دچار نوسان می شود و همین مهمترین امر در هزینه های رانندگان است .

علاوه بر این ، تاثیر افزایش قیمت سایر نیاز های جامعه در نحوه محاسبه هزینه باربری و حمل و نقل نیز موثر هستند. 

 

عوامل موثر در هزینه های باربری 

 

 

همانطور که گفته شد ، موارد زیادی در عوامل موثر بر هزینه باربری موثر هستند و نرخ کرایه نهایی بر همین اساس مشخص میشود . در زیر برخی از موارد موثر در نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری را به شما ارائه می نماییم .

 

  • نوع خودروی مورد استفاده 

خودروهای باربری هر یک توان مشخصی دارند ، بر اساس همین توان ، ابعاد اتاق آنها نیز متغیر است . این موضوع سبب شده است نرخ کرایه برای هر یک از انواع خودروی باربری متفاوت باشد .

 

از همین جهت مهمترین و موثر ترین عامل در نحوه محاسبه هزینه باربری ، نوع خودروی مورد استفاده است .

 

  • مسافت مبداء و مقصد 

فاصله مبداء و مقصد دومین عامل موثر در نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری است . فاصله بر اساس کیلومتر نقش بسیار زیادی در هزینه های حمل و نقل دارد . شهر هایی که فاصله کمتری دارند ، هزینه حمل کمتری نیز شامل می شوند .

 

  • نوع بار و شرایط آن 

در بسیاری از موارد ، محموله ها دارای شرایط خاصی هستند . نوع بار و شرایط ان قطعا در نحوه محاسبه هزینه باربری موثر هستند . به عنوان مثال ، محموله های دارای ابعاد و وزن بالا ( اصطلاحا ترافیکی ) هزینه بیشتری نسبت به باربری محموله های عادی دارند.

 

 

علاوه بر این ، رانندگان برای حمل بارهای سنگین نسبت به بارهای سبک کرایه بیشتری طلب می کنند .

 

 

نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری بر حسب تن بر کیلومتر

 

بر اساس توافقاتی که اخیرا بین سازمان های حمل و نقل صورت گرفته برای ارسال بار از تهران به شهرستان ها نرخ های مشخصی بر اساس تناژ بار و مسافت طی شده ، مشخص شده است.

که البته این نرخ های تن بر کیلومتر بیشتر برای مشخص شدن کف قیمت باربری برای هر شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد و کرایه نهایی معمولا بر اساس توافقاتی است که با راننده صورت می گیرد.

 

نحوه محاسبه هزینه باربری بر حسب تن بر کیلومتر به صورت زیر می باشد :

 

نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری بر اساس کرایه تن بر کیلومتر شامل مجموع این موارد می باشد ، 

 

عوارض سازمان راهداری +  کارمزد شرکت حمل یا حق کمیسیون بارنامه باربری داخل پایانه + کمیسیون باربری داخل شهری + ارزش افزوده + بیمه بار که متناسب با ارزش کالای ارسالی می باشد +  ارزش افزوده بیمه بار + بیمه تکمیلی رانندگان

این فرمول در اصل نحوه محاسبه هزینه باربری جاده ای داخلی است.

 

نحوه محاسبه خدمات اسباب کشی چگونه است ؟ 

 

 

نحوه محاسبه هزینه باربری و اثاث کشی به صورت بین شهری با توجه به مواردی که ادامه برای شما توضیح می دهیم.

 

نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری شامل مجموع موارد زیر می شود  : 

  • هزینه ماشین باربری
  • تعداد کارگران و دستمزد کارگران
  • کرایه راننده خودرو باربری که چیدن بار را نیز انجام می دهد.
  • مقدار اثاثیه و تعداد طبقات در مبدا و مقصد
  • هزینه بسته بندی ( در صورت تمایل )
  • هزینه چیدمان اثاث در منزل جدید ( در صورت تمایل )

 

برای محاسبه هزینه باربری و حمل اثاثیه به شهر یا شهرستان مورد نظرتان ابتدا باید از موارد بالا اطلاع داشته باشید سپس با کارشناسان ما تماس گرفته و با دادن اطلاعات لازم نرخ کرایه اسباب کشی را استعلام کنید. 

 

نحوه محاسبه هزینه باربری برای اسباب کشی توسط کارشناسان ما با فرمول زیر انجام می شود :

 

 

هزینه اسباب کشی کرایه ماشین + ( تعداد کارگر × دستمزد کارگر ) + دستمزد بارچین ( راننده ) + تعداد وسایل سنگین × ( تعداد طبقات مبدا + تعداد طبقات مقصد ) × هزینه حمل وسایل سنگین

 

 

در صورتی که از خدمات بسته بندی یا چیدمان اثاثیه آنی بار استفاده کنید مبلغ آن نیز به فرمول بالا اضافه می شود و در نحوه محاسبه هزینه باربری نهایی تاثیر گذار است.

 

 

شماره تماس آنی بار
شماره تماس آنی بار

 

جهت اطلاع از تعرفه باربری بین شهری 1402 روی قسمت آبا رنگ کلیک کنید.

 

 

نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری

 

 

برای محاسبه هزینه باربری بین شهری ، می بایست نهایتا 24 ساعت قبل از بارگیری اقدام به استعلام کرایه نمایید . نرخ کرایه اعلامی توسط آنی بار تنها 24 ساعت اعتبار دارد و پس از آن دچار تغییرات ناخواسته خواهد شد ( کاهش یا افزایش ) 

از همین جهت ، بهترین زمان برای استعلام کرایه 3-4 ساعت قبل از بارگیری است که نرخ دقیق به شما اعلام می شود.

برای اطلاع از نحوه محاسبه هزینه باربری با ما تماس بگیرید و از مشاوران ما دقیق ترین نرخ کرایه را استعلام کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هرگونه استفاده از خدمات آنی بار به معنی پذیرش قوانین آنی بار می باشد
تماس سریع